Un bărbat în vârstă de 66 de ani, din Brașov, s-a aflat într-o situație fără răspuns și frustrantă. A primit două doze diferite de ser, motiv pentru care contul său din plaforma de vaccinare s-a blocat și nu i s-a putut elibera adeverința de vaccinare. Între timp, bărbatul a ratat vacanța din Grecia. Dinu Alupei a primit, după aproape trei săptămâni de la apariția problemei în presă, adeverința de vaccinare.
,,Pe 14 martie mi-a venit rândul să primesc prima doză de vaccin Pfizer la un centru din Codlea”, a început să povestească Dinu Alupei, pentru Libertatea.
”Eram programat pentru rapel pe 4 aprilie, dar ,,pe 1 aprilie am fost depistat pozitiv la COVID și internat în aceeași zi la Spitalul CFR Brașov”, spune Alupei.
Bărbatul a fost externat pe 15 aprilie și a urmat tratamentul acasă pentru încă trei săptămâni, medicii spunându-i că poate relua procedura de vaccinare după 28 de zile de la data pozitivării.
,,Am intrat pe contul meu din platforma Rovaccinare pentru a încerca să mă reprogramez, dar nu am putut să aplic nicio comandă, eram blocat cu mențiunea că am ratat rapelul”.
Alupei a sunat la numărul unic precizat în platformă. Operatorul care i-a preluat apelul a spus că ei nu sunt autorizați să intervină în platformă și i-a cerut să revină a doua zi. A revenit și operatorul i-a spus că trebuie să reia procedura de vaccinare de la zero, a încercat să-l programeze pentru o nouă prima doză, dar nu a reușit, potrivit spuselor acestuia.
Acesta s-a adresat celor de la Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), care i-au transmis că sesizarea excede obiectul lor de activitate și că au direcționat-o către DSP Brașov. După ce a ascultat robotul minute în șir i-a răspuns angajata DSP, care i-a spus că nu știe cine-l poate debloca în platformă.
,,Răspunsul l-am așteptat în van, pentru că nu a venit. Și mi-am spus că dacă tot trebuie să o iau de la capăt cu vaccinarea, ar fi mai bine să apelez la medicul de familie să-mi administreze Johnson&Johnson, care are o doză unică”. Alupei a considerat că urmează expertiza medicului de familie.
Deși a fost vaccinat în cabinetul medicului de familie, nu a primit adeverința de vaccinare din cauza persistentei blocării în sistem.
,,În timp ce mă aflam în sala de supraveghere postvaccinare a venit un domn să-mi spună că nu poate încarcă datele mele în sistem, că sunt blocat. A dat câteva telefoane la DSP și a rămas în așteptarea unui răspuns, cert este că am plecat de acolo vaccinat, dar fără adeverință de vaccinare”, a povestit Alupei.
Acesta l-a contactat pe reprezentantul Ministerului Sănătății, pentru a-l ajuta.
,,Baciu a spus că nu crede că așa am fost sfătuit de operator, recomandarea specialiștilor pentru cei aflați în situația mea fiind că rapelul să fie cu același tip de vaccin. Mi-a cerut apoi numele medicului de familie, telefonul și localitatea, asigurându-mă că o să prezinte cazul meu colegilor și că o să rezolve problema”, a continuat acesta.
Citește și: Când se poate schimba vaccinul pentru rapel. Răspunsul secretarului de stat Andrei Baciu
Secretarul de stat Baciu din MS a revenit după două zile la Alupei cu un mesaj prin care l-a întrebat dacă a fost contactat de cineva, dacă totul e OK.
,,I-am răspuns că nu. Mi-a transmis că-i pare rău și că o să solicite din nou rezolvarea cazului meu. De atunci, tăcere”.
„Am fost contactat de Andrei Baciu, care m-a anunțat că am fost deblocat și s-a putut elibera adeverința”, a spus bărbatul din Brașov.
Bărbatul a ratat și plecarea în vacanță împreună cu soția în Grecia.
„Aveam programată plecarea în Grecia, în vacanță, luna mai fiind perioada în care plecăm de regulă, pentru a ne bucurăa de un soare mai blând. Am anulat vacanța, pentru că nu am vrut să fac teste PCR, dar nu vreau să renunț în a-mi obține adeverința de vaccinare”, spune Dinu Alupei, recent.